Det var da på tide.
Jeg håber så at de "personlige" tilbud efter den 7. januar 2026 bliver bedre end den omgang "hit & miss" som de har forsøgt sig med hidtil. For selvom jeg har været medlem af Coop siden 1996, giver de mig stadigvæk
"personlige" tibud på ting, jeg aldrig nogensinde har købt, eller som de ud fra
min købshistorik burde regne ud at jeg ikke i mindste måde kunne være interesseret i at købe.
Det undrer mig i høj grad, for det må da også være i Coops interesse at jeg kommer der med en positiv indstilling for at købe de personlige tilbud, så ryger der måske noget mere ned i kurven.
Hvis jeg derimod som nu er splitter-irriteret på butikken over den manglende relevans i disse tilbud, går jeg målbevidst efter min huskeseddel og ikke en dyt mere, bum, basta!
Hvis ikke det bliver bedre - væsentligt bedre - ind i januar, overvejer jeg seriøst at melde mig ud af Coop igen, eller i hvert fald at lukke for det her også.
Datadeling (punkt 2) har jeg allerede været inde og deaktivere. Mine Coop-data skal ikke deles med Meta osv!
Men se nu: Dagen efter, den 8. oktober, havde Coop slettet navnene på dem, de delte deres data med. Jeg husker Meta, Google og TV2. De er ikke meget for at fortælle, hvem det er, altså.
-- 😠 -- 😕 --
Her er brevet så:
Vi skriver til dig for at informere om kommende ændringer i den måde, vi behandler dine oplysninger på, samt om ændringer i Coops medlemsvilkår.
Udover en række mindre sproglige tilpasninger og opdateringer af selskabsnavne anvendt i medlemsvilkårene, vedrører ændringerne følgende:
- Personaliseret markedsføring
- Deling af dine data
- Præcisering af, hvornår medlemsvilkårene kan ændres
I boksen nedenfor gennemgår vi ændringerne, og hvad de betyder for dig.
Nederst i mailen kan du læse mere om, hvornår ændringerne træder i kraft, og hvordan du kan kontakte os, hvis du har spørgsmål eller indsigelser.
1. Personaliseret markedsføring |
Coop benytter personaliseret markedsføring for så vidt muligt at kunne
vise dig reklamer, der er relevante for dig og for, at du kan få
personlige tilbud. Personaliseret markedsføring vil sige, at vi i vores
markedsføring over for dig via e-mails, på vores hjemmesider, i vores
apps og hos de digitale medier og sociale platforme, vi benytter, kigger
på, hvad du køber hos Coop med henblik på at målrette vores
markedsføring over for dig i forhold til det, vi tror, der vil være mest
relevant for dig.
Coop ændrer pr. 7/1-2026 det juridiske lovgrundlag for behandlingen af
din købshistorik til brug for personaliseret markedsføring. Hidtil har
Coop baseret behandlingen til dette formål på det, der i
databeskyttelsesforordningen kaldes ”kontrakt-hjemlen”
(databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, første afsnit, litra
b)). Fremover behandler Coop disse oplysninger baseret på det, der
kaldes ”legitim interesse” (databeskyttelsesforordningens artikel 6,
stk. 1, første afsnit, litra f)).
Som nævnt ovenfor vil den
personaliserede markedsføring fremover være baseret på en vurdering af
vores legitime interesser. Hvis du vil vide mere om den vurdering, vi
har foretaget i forhold til databeskyttelse, kan du læse mere i vores privatlivspolitik.
Hvis ikke du ønsker personaliseret markedsføring baseret på din købshistorik
Fremover har du mulighed for at sige nej til personaliseret
markedsføring, der er baseret på din købshistorik. Foretager du ikke
nogen ændringer, fortsætter behandlingen af dine personoplysninger i
denne sammenhæng som hidtil. Siger du nej til personaliseret
markedsføring, vil vi ikke længere bruge din købshistorik til at vise
dig personaliseret markedsføring. I praksis vil det især betyde, at vi
ikke længere kan vise dig dine personlige tilbud i appen og på din Coop
profil.
Ønsker du at sige nej til personaliseret markedsføring, som beskrevet
ovenfor, kan du altid ændre dine indstillinger ved at logge ind på din
profil i Coop appen eller på medlem.coop.dk. Du finder muligheden på din
profilside under ’Dine markedsføringsvalg’ og herefter ’Personaliseret
markedsføring’. |
|
|
De nye medlemsvilkår er gældende fra d. 7/1-2026 ... Jeg har ikke kopieret resten om samarbejdspartnere og datoer.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar