onsdag den 8. oktober 2025

Coop personaliserer deres markedsføring

Det var da på tide.
     Jeg håber så at de "personlige" tilbud efter den 7. januar 2026 bliver bedre end den omgang "hit & miss" som de har forsøgt sig med hidtil. For selvom jeg har været medlem af Coop siden 1996, giver de mig stadigvæk "personlige" tibud på ting, jeg aldrig nogensinde har købt, eller som de ud fra min købshistorik burde regne ud at jeg ikke i mindste måde kunne være interesseret i at købe.
     Det undrer mig i høj grad, for det må da også være i Coops interesse at jeg kommer der med en positiv indstilling for at købe de personlige tilbud, så ryger der måske noget mere ned i kurven.
     Hvis jeg derimod som nu er splitter-irriteret på butikken over den manglende relevans i disse tilbud, går jeg målbevidst efter min huskeseddel og ikke en dyt mere, bum, basta!

Hvis ikke det bliver bedre - væsentligt bedre - ind i januar, overvejer jeg seriøst at melde mig ud af Coop igen, eller i hvert fald at lukke for det her også.

Datadeling (punkt 2) har jeg allerede været inde og deaktivere. Mine Coop-data skal ikke deles med Meta osv!
Men se nu: Dagen efter, den 8. oktober, havde Coop slettet navnene på dem, de delte deres data med. Jeg husker Meta, Google og TV2. De er ikke meget for at fortælle, hvem det er, altså.

-- 😠 -- 😕 -- 
Her er brevet så:

Vi skriver til dig for at informere om kommende ændringer i den måde, vi behandler dine oplysninger på, samt om ændringer i Coops medlemsvilkår.

Udover en række mindre sproglige tilpasninger og opdateringer af selskabsnavne anvendt i medlemsvilkårene, vedrører ændringerne følgende:
  1.     Personaliseret markedsføring
  2.     Deling af dine data
  3.     Præcisering af, hvornår medlemsvilkårene kan ændres
I boksen nedenfor gennemgår vi ændringerne, og hvad de betyder for dig.

Nederst i mailen kan du læse mere om, hvornår ændringerne træder i kraft, og hvordan du kan kontakte os, hvis du har spørgsmål eller indsigelser.



De nye medlemsvilkår er gældende fra d. 7/1-2026 ... Jeg har ikke kopieret resten om samarbejdspartnere og datoer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar