onsdag den 1. februar 2023

Vi vil male Irma blå og andre Irmaviser

IRMA BLUE

Vi vil male Irma blå,
Irmapigen skal bestå!
Vi vil kæmpe til det sidste,
læg ej Irma i en kiste.
Vi er vrede, vi er triste.
Vi vil male Irma blå









IRMAVISEN

Skrevet af Flemming Rasmussen

Pæne piger er ikke til salg
for gode ord og betaling,
men du blev købt i et svagt øjeblik,
og fik skænd og dårlig behandling.

Mishandlet blev du i årevis,
men du tav og rankede ryggen.
I en tækkelig kjole med pufærmer på,
du spejdede langt efter lykken.

Irma - din gamle tøs,
vi elsker dig stadig fordi
du er gammel og moden
men altid så ung inden i.

Dit fangenskab er omsider forbi,
men slippe dig fri gør de aldrig.
De har afsagt din dødsdom i blindt raseri,
og til kærlighed kender de ikke.

Irma - din gamle tøs,
vi elsker dig stadig fordi
du er gammel og moden
men altid så ung inden i.



SE MIN KJOLE ...
Camilla Banfi

Se min kjole, den er blå som Irma,
alt hvad jeg ejer, det er blåt som den.
Det er fordi, jeg elsker alt det blåå
Og fordi at Irma er min ven

Se min pose, den er blå som Irma,
alt hvad jeg ejer, det er blåt som den.
Det er fordi jeg elsker alt det blåå
Og fordi at Irma er min ven

Se min dåse, den er blå som Irma,
alt hvad jeg ejer, det er blåt som den.
Det er fordi jeg elsker alt det blåå
Og fordi at Irma er min ven

Se min kaffe, den er blå som Irma,
alt hvad jeg ejer, det er blåt som den.
Det er fordi jeg elsker alt det blåå
Og fordi at Irma er min ven

Se det skilt dér! Det er rødt som COOP,
INTET jeg ejer, det er rødt som den.
Det er fordi jeg handler kun i Irma,
Og fordi at Irma er min ven.


IRMA, JEG ELSKER DIG
Viiking Peterson
Du danske Irma, jeg elsker dig
Fordi du aldrig har sveget mig,
Snart er du nok her ikke mer,
Snart er discount alt hvad jeg ser,
Bli, bli, bli,
Jeg elsker bare dig min Irma-pige.

Kaffe, rødvin og økologi,
Det er noget som jeg kan li,
Altid frisk og med dejlig ånd,
Jeg lægger mine varer på dit bånd,
Pris, pris, pris,
Nej udsøgt kvalitet og dejlig poppelgris.

Du må ikke gå din vej,
For jeg vil virkelig savne dig,
Alt det gode som du har budt,
Det må og skal ikke være slut.
Stop, stop, stop,
Dit hjerte det må ikke give op.



KÆRE KRÆN,
Søren Skriver Tillisch

Efter "Du ser mig når jeg kommer" - John Mogensen.

Foto: John Schmidt

Kære Kræn, en hilsen fra din kone Irma-pi'
Hvordan har du haft det, er turnéen nu forbi?
Det jo længe siden, jeg har set din kontrafej
Du har vel ikke glemt, at det er her du bor hos mig?

Rygterne har svirret, man har set dig i en brugs
I selskab med en flot Coopine, hvad skal jeg så tro?
Men ét er sikkert, nu er min tålmodighed forbi
Du ser mig, når jeg kommer, kærlig hilsen Irma-pi'

Du gik ned i søndags for at hente morgenbrød
Jeg sku' lave Irmas blå, HA! Go'morgen, du er sød
Nu det blevet fredag og du er ikke vendt retur
Så nu er kaffen kold min ven, og fløden den er sur

Når du læser dette er jeg milevidt herfra
For jeg er ikke mere kun dit faste inventar
Nu rejser jeg på ferie, jeg skal flyve klokken 10
Du ser mig, når jeg kommer, kærlig hilsen Irma-pi'

Sæt dig ned og hyg dig, slap nu af med din avis
Og tænk så på hvor morsomt man kan ha' det i Harrod's
Husk at vande blomsterne, men det er ikke alt
Der ligger 14 regninger (fra W.P.Carey's), som ikke er betalt

Der er lukket af for både lys og telefon
Så du kan nok forstå jeg trænger til rekreation
Jo, der er nok at se til, Kære Kræn, hæng bare i
Du ser mig, når jeg kommer, kærlig hilsen Irma-pi'

EN LILLE IRMA-HØNE
Heidi Løvbo.

Der har været en lille Irma-høne,
den har lagt et øko-æg
og jeg ved også, hvor den har lagt det,
for den har nemlig sagt det.
Kig oppe, kig nede,
du skal bare lede.
Se ude, se inde
prøv om du kan finde
det lille øko-æg".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar