tirsdag den 27. februar 2024

SuperBrugsen blev til en Spar

     Vores lokale SuperBrugs er nu lukket og genåbnede som en Spar i februar 2024.
     Før i tiden var Uglen ofte derude. Hver uge, ofte tiere, for det var bekvemt med Brugsen og Netto lige ved siden af hinanden, og så havde Brugsen bare de bedste kager. Men så blev Netto til en "sort Netto" med meget høj musik. Brugsen skiftede til en ringere bager, og nu er den så blevet til en Spar.
     Uglen var derude og tjekke den ud sidste torsdag. Det var dyrt! men den havde faktisk et ret pænt udvalg - kun ikke laktosefrie mejerivarer til mig. Hvor Coop har Thise og Arla, har Spar Øllingegaard og Arla. Ingen af dem har laktosefrie produkter jeg kan bruge. Arla tilsætter carageenan eller johannesbrødkernemel til både yoghurt, creme fraiche og fløde, og Øllingegard har laktosefri minimælk, punktum. Så fra nu af kommer jeg kun derud hvis jeg hverken skal have mejeri eller bananer (som de ikke har i Netto-ved-siden-af) eller müsli eller ting til madkassen eller brød og kager, eller i øvrigt noget der kun kan købes i Helsinge.
     Det bliver nok til en gang om måneden, hvor jeg vil komme og købe en til to pakker kød og to liter pære/banan-yoghurt til et af børnene. Det kan han ikke leve af, så jeg håber at der er andre, der vil komme tiere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar