I torsdags åbnede den anden scan selv-kasse i min lokale Kvickly. Der stod tre unge ekspedienter og hjalp de seks kunder. Der var ikke rigtig noget at lave for dem, så de gik rundt til de andre kasser, hvor folk stod i temmeligt lange køer og spurgte, om vi ikke havde lyst til at prøve scan selv-kassen. Efter at have fået at vide, at den ikke tog kontanter, spurgte jeg, om det ikke ville være smartere at åbne et par almindelige kasser mere. Han så ud som om jeg havde slået ham.
Fik jeg sagt at det var mellem fire og fem om eftermiddagen?
I dag, søndag, var der én lille familie, der brugte scan-selv. Alle de ca. 30 andre kunder stod i kø i de tre åbne kasser. Der var ingen unge, der prøvede at lokke folk over, og ingen, der tænkte på at åbne en kasse mere, men stadig stod der to unge parat til at hjælpe potentielle scan selv-kunder.
Så gik jeg i Netto. Der er kun én scan selv-kasse, som bruges uhyre sjældent. Der var måske seks personer i kø til den ene åbne kasse, deraf én med en virkelig fuld indkøbsvogn. Der blev straks åbnet en kasse mere.
Morsomt, at der faktisk er bedre service i en discountbutik.
Jeg kan nu ikke helt forstå, at man hellere vil stå som nummer 10 i en kø frem for at gå hen til en ledig skan-selv-kasse.
SvarSletTja ... det er for mig et spørgsmål om "use it or lose it". Og jeg synes betjente kasser, med tid til en lille snak og med job for folk som mig, er en positiv ting.
Slet