"Nu må det simpelthen være nok!
Endnu en gang oplever vi, hvor modbydeligt nogle kunder tiltaler vores unge kassemedarbejdere."
Benedikte Møller fortæller til TV MIDTVEST, at den unge medarbejder er en 20-årig nyansat sommerafløser, som til dagligt læser på universitetet i Esbjerg.
Ifølge Bager Møllers medejer betjente den 20-årige en kunde, og som han havde fået besked på, spurgte medarbejderen kunden, om han kunne tænke sig et tilbud med fem rundstykker og en oval brunsviger.
Så sagde kunden blandt andet; ”Det skal du ikke spørge mig om, for det gider jeg sgu ikke høre på. Det skal jeg ikke bruge til en skid”, gengiver Benedikte Møller og fortæller, at den unge medarbejder blev forskrækket. LINK (Mine fremhævelser og korrektur)
Endnu en gang oplever vi, hvor modbydeligt nogle kunder tiltaler vores unge kassemedarbejdere."
Benedikte Møller fortæller til TV MIDTVEST, at den unge medarbejder er en 20-årig nyansat sommerafløser, som til dagligt læser på universitetet i Esbjerg.
Ifølge Bager Møllers medejer betjente den 20-årige en kunde, og som han havde fået besked på, spurgte medarbejderen kunden, om han kunne tænke sig et tilbud med fem rundstykker og en oval brunsviger.
Så sagde kunden blandt andet; ”Det skal du ikke spørge mig om, for det gider jeg sgu ikke høre på. Det skal jeg ikke bruge til en skid”, gengiver Benedikte Møller og fortæller, at den unge medarbejder blev forskrækket. LINK (Mine fremhævelser og korrektur)
Men mersalg er heller ikke OK, mindst af alt måske i en dagligvareforretning. Jeg synes faktisk ikke det er i orden at man ikke kan købe en thebirkes uden at ekspedienten skal spørge om man ikke kunne tænke sig dagens "gode" tilbud.
Jeg taler så ikke grimt til dem der tilbyder mig den slags - jeg har heldigvis endnu tilgode at opleve den slags hos bageren - men jeg kunne faktisk godt forestille mig at jeg den 117. morgen, hvor jeg skal sige "nej tak" til et totalt irrelevant tilbud og jeg måske havde haft en dårlig nat ... kunne komme til at vrisse af den unge ekspedient.
Hvad blev der af det høflige: "Var der mere?" som man bare kunne sige nej tak til?
Kunne vi ikke aftale at vi kunder taler pænt, og at I, indehavere og ekspedienter, kun prøver at sælge os det, vi rent faktisk beder om?
Badges fra SPAR i Thyborøn og prototype fra Uglens tegneprogram.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar