tirsdag den 24. oktober 2023

Discountmatch!

I går i Coop så jeg dette skilt. Det gjorde mig noget forstemt.
Se lige, hvilke butikker, de vil konkurrere med: Netto og Rema 1000 det er måske fair nok, men 365discount ... det er jo også Coop!


Men det helt store spørgsmål for mig er:
Hvorfor er der ikke reklamer for kvalitetesmatch nogen steder?
Det gælder åbenbart bare om at sælge så meget billigt bras så hurtigt som muligt. Fanden ta' miljøet og folkesundheden. Hvad blev der af kostpyramider, dyrevelfærd, og al den slags? 

På Coops hjemmeside er der faktisk en hel side viet ansvarlighed.  Lad os kigge på det.
Vi går lige lidt tættere på.
Læs folderen om det HER
Tja, det passer ikke helt godt sammen. Under mange af punkterne gentages de samme "handlinger", så antallet er kunstigt blæst op ved hjælp af et stort antal fokuspunkter.

Under Økologi er et af initiativerne Øktober

Det var vist et engangsforetagende i 2017, og måske med et lille skvulp i 2018. Men siden har vi da ikke hørt noget om det.

Der er kort sagt enorme mængder varm luft og fortidens (Irmas) bedrifter i den kampagne.



Næste gang jeg er på indkøb, vil jeg lige slå et smut inden om Coop og lede efter varer med dette mærke
og se hvordan de matcher de mindre fluffy værdier i denne strategi. For eksempel Klima, Naturen, Dyrevelfærd, Sundhed, Økologi, Kemi, Lokalliv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar