søndag den 14. maj 2023

Coops "personlige" tilbud nummer 11 - uge 20

Atter engang søndag, atter engang fortæller jeg om mine "Personlige" tilbud. Der er næsten intet nyt og nyhederne er for det meste helt hen i vejret. 

Først lige Coops løfter:

Som medlem af Coop får du hver uge en række personlige tilbud at vælge imellem. Disse tilbud er nøje udvalgt, og baseret på de varer, du køber mest af. 
     og
Skræddersyet til dig!
     Som Coop Medlem får du hver uge en række personlige tilbud at vælge imellem. Disse tilbud er nøje udvalgt, så de passer til dig og dine behov.

     Vi starter med dem jeg valgte. Igen har jeg valgt ALLE jeg på nogen måde kunne forestille mig at købe - hele 9.
     Af sidste ugens 8 valgte købte jeg 2.

4 her er de samme som i uge 18. Kun LU Petit Écolier er helt nyt.

Denne uges personlige tilbud er i høj grad de samme tilbud i samme butikker som i uge 18 (10 ud af 30) så altså stadig en hveranden-uges-rytme.


I Kvickly fik jeg også tilbudt det her:

Jo her er søreme noget nyt: Karen Blixen specialkaffe. Den er altså ikke økologisk, så nej tak. Vi drikker som allerede fastslået, kun grøn Irma kaffe i hele bønner.

Og så ugens gengangere:
4 af de øvrige varer er helt de samme, jeg ikke ville have i uge 18. Det vil jeg heller ikke i denn uge, altså.
 - Kartoffelsalat  - for 5. uge i træk for øvrigt. Hvadenten det nu er K-salats eller den sønderjyske (ejet at Stryhns gruppen alt sammen) er mit svar bare Nej tak!
- Speltmel.
- Änglamark chokolade. De er økologiske, men de er også pakket ind i det der plastfolie indeni (i stedet for metalfolie), der gør at det har en afsmag af plastik. Et af de få steder, jeg aktivt fravælger økologi, så nej tak.
- Vin: Drikker og køber det ikke.


Så til SuperBrugsen
:
Ren gentagelse, det meste ikke-økologisk, nej tak.
Pesto og Heksehyl er gentagelse fra uge 18.


Og endelig Irma:
Müsli, cornflakes, vin og ost er gengangere fra uge 18. Ellers er det gengangere fra øvrige uger hele bundtet, og der er ikke noget, jeg nogensinde har købt eller kunne finde på at købe.
     Som jeg har sagt flere gange er den dyreste vare den, der ikke bliver brugt. Derfor kunne jeg ikke finde på at købe noget af det her, for så at skulle smide det ud.

     Der er ret mange varer, hvor vi ved hvad vi kan lide, har prøvet alle alternativer og kun tester, når der kommer helt nye varer.
    På den liste finder vi blandt andet:  Dadler, pasta, mejerivarer, müsli, ost, kiks og kager, kaffe og the, chokolade, øl, opvaskemidler vaskepulver og shampoo.

     Så er der nogle varer, vi ikke køber, lige meget hvad.
     En ikke udtømmende liste indeholder: Vin, færdigretter på dåse, det meste convenience, pålægssalater, kosmetik, skyllemiddel, vaskepulver med parfume og ikke-økologisk pålægschokolade.
     Desuden med undtagelse af meget få varer, der slet ikke kan fås økologisk: Ikke-økologisk kød, fjerkræ, frugt, grønt og syltetøj.

Så ...
Skræddersyet til dig!
     Som Coop Medlem får du hver uge en række personlige tilbud at vælge imellem. Disse tilbud er nøje udvalgt, så de passer til dig og dine behov.

... ikke helt. Skulle de personlige tilbud virkelig være skræddersyet til mig og passe til mig og mine behov, skulle der i hvert fald ind i mellem være disse varer iblandt, der hvor jeg handler (varer i 365 og DagligBrugsen tæller altså ikke med):
  • Thises laktosefri varer.
  • Medjoul øko-dadler.
  • Økologiske kartofler og rodfrugter.
  • Økologisk salat, agurk, tomater, citrusfrugter,  ...
  • Økologisk kød - andet end hakket kød og kylling.
  • Coop Xtra toiletpapir.
  • Økoloisk syltetøj
  • Økologisk pålægschokolade
I det hele taget flere økologiske varer, da det er det, jeg går målrettet efter.
     Men nej. Det er i store træk ikke det, jeg køber til hverdag, jeg får tilbudt, men noget, der hele tiden er lige lidt ved siden af.

Og så lige et sidste lille gylp.
     Vi er i Danmark, Coop er en dansk virksomhed. Hvorfor skal månedsnavnene i tilbuddene så stå på engelsk?
     Kan det ikke ses, er her et nærbillede:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar