søndag den 2. april 2023

Coops "personlige" tilbud nummer 5 - uge 14

Så er det atter søndag og igen engang forundres jeg over Coops idioti med de der "personlige  tilbud". I denne uge er de nemlig endnu mere tossede end de plejer at være. Som sædvanlig er der nogen, jeg får hver gang, og de er markeret med (genganger) i oversigten.
     Coop skriver:
Som medlem af Coop får du hver uge en række personlige tilbud at vælge imellem. Disse tilbud er nøje udvalgt, og baseret på de varer, du køber mest af. 
De personlige tilbud skal blot aktiveres inden køb, så går varen ind til din personlige pris. Scan dit medlemskort ved kassen eller registrér din Coop app ved kassen, så bliver rabatten registreret.


Her er alle de tilbud, jeg vagte i denne uge. 7 styks:

4 fra Kvickly
1 fra SuperBrugsen
2 fra Irma. Og Hurra! endelig min shampoo!

I Kvickly blev jeg også tilbudt de her ting:
  • Fyldte pasta: (genganger)
  • Speltmel. Kunne være fristende, hvis ikke de havde Änglamark til en lavere pris.
  • Svinekæber, ikke økologiske, og så det der nye mærke, der ikke smager godt. Nej tak (genganger)
  • Chokolade - hvis ikke lige de var holdt op med at have pærechokoladen ... (genganger)
  •  Den gode teblanding: Vi drikker økologisk indisk the fra Irma - også en af de varer det bliver svært at erstatte (genganger). 
  •  Frisenborg kyllingebryst. Jeg køber aldrig ikke-økologisk kylling. Nej tak (genganger)
Fra SuperBrugsen fik jeg også tilbudt:
  • Coop Yoghurt. Ikke-økologisk, nok Arla-bras. Nej tak (genganger)
  • Coop frokost-favorit-pålæg. Nej tak
  • Coop fuldkornshvedemel ... men hvorfor? Jeg køber økologisk speltmel og ikke andet Nej tak. 
  • Ängalamark madpakkesnacks - bilig kopi eller bare dobbelt op af dem fra Kvickly? Nej tak.
  • Änglamark chokolade. De er økologiske, men de er også pakket ind i det der plastfolie indeni (i stedet for metalfolie), der gør at det har en afsmag af plastik. Et af de få steder, jeg aktivt fravælger økologi, så nej tak  (genganger)
  • Coop musli. Nej tak (genganger)
  • Heksehyl osv: kunne måske komme på tale, men ikke til den kilopris maks. 118,18 - selv om det er sat ned fra sidste gangs 127,27 er det faktisk billigere i Netto (genganger)   
  • Vin, drikker og køber ikke (genganger)
  • Vin, drikker og køber ikke (genganger)
I Irma kunne jeg også have valgt:
  • Coop hjertesalat - tror I jeg går i Irma for at købe de discount-varer, jeg ikke engang køber i Kvickly? Nej tak (genganger)
  • Økologisk grød. Bare nej tak (genganger)
  • Clean rengøring. Jeg køber Tusindfryd. Nej tak! (genganger)
  • Irma's brownies - skulle være gode, jeg kan bare ikke lide brownies, og  har derfor naturligvis aldrig købt dem. 
  •  Krydderier - det kommer bare for tit, selv jeg bruger ikke krydderier i det tempo. 
  • Irma's müsli - frugt, tropisk eller figen. Den er godt nok økologisk, men den er fuld af chiafrø, æbler, tropiske frugter, figner, nødder ... alt muligt fyld. Der findes ikke en klassisk, helt enkelt, sprødristet og økoloisk müsli på markedet. Et af de få steder,  jeg aktivt fravælger økologi. Nej tak  (genganger)
  • Tholstrup skæreost kunne jeg måske fristes til at prøve, men jeg kan ikke se, om der ner lagret eller hvad, og jeg ville helst smage og ikke mindst lugte først. Jeg er hysterisk hvad angår oste.
  • Thise Thybo-ost: ditto (genganger)
     Det er kort sagt igen-igen nogle sære, ikke særligt personlige tilbud. Jeg undrer mig stadig over at de ikke kender mine indkøbsvaner bedre end det her?  Og læg igen mærke til det uhyrlige antal gengangere. Jeg kunne igen copy/paste listerne fra de seneste to uger.

Sidste uger skrev jeg: "Og for en gangs skyld er jeg ked af at der ikke ligger en DagligBrugsen i nærheden, for der - hvor jeg aldrig har købt noget som helst - har Coop lagt to af de ting, jeg køber og faktisk mangler:"
     Coop er åbenbart ude på at frustrere mig, for det er stadig på tilbud i DagligBrugsen!
     Men for det første ligger DagligBrugsen langt væk og trafikalt virkelig ubekvemt, for det andet er det i modsætning til Irma ikke en butik, jeg gider rejse efter. Rent bortset fra at besparelsen ved at rejse til Birkerød og tilbage igen for at købe tre af hver af de her to tilbud vist kun lige dækker biletten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar