søndag den 26. marts 2023

Coops "personlige" tilbud nummer 4 - uge 13

Så er det atter søndag og igen engang forundres jeg over Coops idioti med de der "personlige  tilbud". I denne uge er de nemlig endnu mere tossede end de plejer at være. Som sædvanlig er der nogen, jeg får hver gang, og de er markeret med (genganger) i oversigten.
     Coop skriver:
Som medlem af Coop får du hver uge en række personlige tilbud at vælge imellem. Disse tilbud er nøje udvalgt, og baseret på de varer, du køber mest af. 
De personlige tilbud skal blot aktiveres inden køb, så går varen ind til din personlige pris. Scan dit medlemskort ved kassen eller registrér din Coop app ved kassen, så bliver rabatten registreret.


Her er alle de tilbud, jeg har valgt i denne uge. Det er en bundskraber med hele 4 tilbud.
1 fra Kvickly
0 fra SuperBrugsen
3 fra Irma ("posen" er en hel kylling). sild og smør er gengangere.

I Kvickly blev jeg også tilbudt de her ting:
  • Fyldte pasta: (genganger)
  • Rugmel. Det har jeg ikke købt i mindst 10 år. Nej tak.
  • Hanegal Salamisnack - det HAR jeg jo lige købt, så nej tak. 
  • Urtekram shampoo; det føles som en hån, den eneste shampoo jeg bruger, er Irmas. Og den udgår sandsynligvis, når Irma lukker.  (genganger)
  • Kokosmælk køber jeg af og til, men altid økologisk. (genganger).
  •  Muscovadosukker var personligt tilbud i Irma i uge 11, der købte jeg nok til resten af året  (genganger)
  • Smag forskellen-småkager. Nej tak (genganger)
  • Änglamark frugtstænger. Bliver ikke spist (genganger).
  • Biotex vaskemiddel. 1) jeg køber aldrig flydende vaskemiddel. 2) jeg kan kun tåle Irmas der sandsynligvis udgår når Irma lukker, ligesom shampoo. ÆV (genganger)
Fra SuperBrugsen fik jeg også tilbudt:
  • Coop Yoghurt. Ikke-økologisk, nok Arla-bras. Nej tak (genganger)
  • Coop spegepølse, ikke-øko, fuld af løg. Nej tak (genganger)
  • Coop marmelade. Nej tak jeg laver min egen eller køber økologisk.
  • Aspargessnitter på dåse. Nej tak!
  • Coop musli. Nej tak (genganger)
  • Go'e stænger; vi kan kun lide to af dem, så det bliver igen for dyrt, Nej tak (genganger)
  • Coop vitaminer. Kunne jeg måske godt finde på, men vi har næsten lige købt (genganger)
  • Vin, drikker og køber ikke (genganger)
  • Vin, drikker og køber ikke (genganger)
  • Coops frosne fiskefileter. Nej tak!
I Irma kunne jeg også have valgt:
  • Tuc-kiks ... det har jeg ikke købt meget længe. Neh tak.
  • Tørret frugt. Det har jeg ikke købt i flere år, altså. Nej tak (genganger)
  • Biodynamisk hvedemel. Lige så dyrt som speltmel, og med sær ideologi oveni. Nej tak (genganger)
  • Irmas hverdag chokolade. De er økologiske, men de er også pakket ind i det der plastfolie indeni (i stedet for metalfolie), der gør at det har en afsmag af plastik. Et af de få steder, jeg aktivt fravælger økologi, så nej tak  (genganger)
  • Irma italiensk kaffe. Vi drikker KUN grøn kaffe i hele bønner, og frygter, hvad der sker, når Irma lukker. Under Corona / skib sidder fast i Suezkanalen-bøvlet fik vi ikke kaffe i flere måneder (genganger)
  • Øl. Jeg drikker og køber ikke øl. Nej tak (genganger)
  • Vin. Jeg drikker og køber ikke vin. Nej tak (genganger)
     Læg mærke til det uhyrlige antal gengangere. Jeg kunne copy/paste næsten hele min liste fra for to uger siden.
     Og for en gangs skyld er jeg ked af at der ikke ligger en DagligBrugsen i nærheden, for der - hvor jeg aldrig har købt noget som helst - har Coop lagt to af de ting, jeg køber og faktisk mangler:
     Men for det første ligger DagligBrugsen langt væk og trafikalt virkelig ubekvemt, for det andet er det i modsætning til Irma ikke en butik, jeg gider rejse efter. Rent bortset fra at besparelsen ved at rejse til Birkerød og tilbage igen for at købe tre af hver af de her to tilbud vist kun lige dækker biletten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar