søndag den 19. marts 2023

Coops "personlige" tilbud nummer 3 - uge 12

     Så er der gået en uge mere, og jeg undrer mig stadig over de "personlige  tilbud". I denne uge er de nemlig lige så tossede. Som sædvanlig er der nogen, jeg får hver gang, og de er markeret med (genganger) i oversigten.
     Coop skriver:
Som medlem af Coop får du hver uge en række personlige tilbud at vælge imellem. Disse tilbud er nøje udvalgt, og baseret på de varer, du køber mest af. 
De personlige tilbud skal blot aktiveres inden køb, så går varen ind til din personlige pris. Scan dit medlemskort ved kassen eller registrér din Coop app ved kassen, så bliver rabatten registreret.
     Heller ikke denne uge er der lykkedes mig at finde 10 tilbud, jeg havde lyst til at aktivere, endsige købe. Og som de forrige gange er 365discount og DagligBrugsen i forvejen udelukkede, DagligBrugsen fordi den nærmeste ligger langt væk, og 365 fordi den er endnu mere deprimerende at handle i end den var, dengang den var en Fakta (og selv om jeg havde taget dem med, var jeg ikke nået op på 10. Der var nemlig lige præcis én vare i DagligBrugsen, jeg ville have valgt).

     I denne uge har jeg udvalgt hele 8 ting. Flere af tilbuddene er jeg langt fra sikker på at jeg får købt, det er mere fordi jeg vælger alle, jeg bare på nogen måde kunne tænke mig at købe.
   Cookies og krydderier fra Irma er allerede købt.
     Og jeg synes, at der fra uge til uge bliver flere af Kvicklys tilbud der er gode, og færre af de andres - især faktisk Irma og SuperBrugsen. Det vil jeg holde øje med fremover.
Også her er der gengangere: Lindt chokolade og Thises smør med sydesalt. Thises fløde og  Irma-cookies.

5 fra Kvickly
1 fra Superbrugsen
2 fra Irma.

I Kvickly blev jeg også tilbudt de her ting:
  • Fyldte pasta; I forrige uge var der tilbud på dem, vi lige havde købt. Nu er det nogle andre, der ikke smager godt - det er år siden jeg har købt dem. 
  • Svinekæber, ikke økologiske, og så det der nye mærke, der ikke smager godt. Nej tak.
  • Neutral shampoo; det føles som en hån, den eneste shampoo, jeg bruger, er Irmas. Og den udgår sandsynligvis, når Irma lukker.
  • Den gode teblanding: Vi drikker økologisk indisk the fra Irma - også en af de varer det bliver svært at erstatte.
  • Frisenborg kyllingebryst. Jeg køber aldrig ikke-økologisk kylling. Nej tak (genganger)

I SuperBrugsen kunne jeg også have valgt:
  • Aalbæk spegepølse - alt for krydret, den har vi ikke købt i de seneste fem år i hvert fald.  Nej tak. (genganger)
  • Coop Müslibarer: De bliver aldrig spist, og som jeg siger; Det dyreste mad er det der ikke bliver spist. Nej tak 
  • Coop rosiner, ikke-øko, smager ikke godt. Nej tak
  • Änglamark chokolade. De er økologiske, men de er også pakket ind i det der plastfolie indeni (i stedet for metalfolie), der gør at det har en afsmag af plastik. Et af de få steder, jeg aktivt fravælger økologi, så nej tak  (genganger)
  •  Heksehyl osv: kunne måske komme på tale, men ikke lige nu, så nej tak - og til den kilopris (maks. 127,27) er det faktisk billigere i Netto.
  • Vin. Jeg drikker og køber ikke vin. Nej tak (genganger)
  • Coop kyllingebrystfilet med lage. Ikke-øko med verdens dyreste vand. Nej tak (genganger)
  • Cheasy yoghurt. Ikke på vilkår! Nej tak!

Endelig Irma. Der kunne jeg også have valgt:
  • Coop hjertesalat - tror I jeg går i Irma for at købe de discount-varer, jeg ikke engang køber i Kvickly? Nej tak.
  • Økologisk grød. Bare nej tak (genganger)
  • Clean rengøring. Jeg køber Tusindfryd. Nej tak!
  • Irma's müsli - frugt, tropisk eller figen. Den er godt nok økologisk, men den er fuld af chiafrø, æbler, tropiske frugter, figner, nødder ... alt muligt fyld. Der findes ikke en klassisk, helt enkelt, sprødristet og økoloisk müsli på markedet. Et af de få steder,  jeg aktivt fravælger økologi. Nej tak  (genganger)
  • Vin. Jeg drikker og køber ikke vin. Nej tak (genganger)
  • Vin. Jeg drikker og køber ikke vin. Nej tak (genganger)
  • Vin. Jeg drikker og køber ikke vin. Nej tak (genganger)
  • Thise Thybo-ost: den kunne jeg måske fristes til at prøve, men jeg ville helst smage og ikke mindst lugte først. Jeg er hysterisk hvad angår oste.
     Det er kort sagt igen-igen nogle sære, ikke særligt personlige tilbud. Jeg undrer mig stadig over at de ikke kender mine indkøbsvaner bedre end det her?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar