søndag den 4. juni 2023

COOPs "personlige" tilbud - nummer 14 - uge 23 med kuriosum

Dem jeg valgte:
En nyhed: Änglamark maskinopvask.

 - - - - -

I Kvickly fik jeg også tilbudt:
Mere kartoffelsalat! Stadig nej tak!
Pulled Ckicken - når nu jeg ikke faldt for Pulled pork? - Nej tak (Nyhed)
Innocent - Stadig Nej tak.
COOPs fuldkornsmel, øv, ikke øko og så fuldkorn, to forkerte - Nej tak (Nyhed)
Änglamark madpakkesnacks - Stadig nej tak.
Lindt chokolade. I har ladet de to, vi spiste, gå ud - Stadig nej tak.
Änglamarks the - Stadig nej tak.

To nyheder, der på ingen måde tager hensyn til min købshistorik.

 - - - - -

I SuperBrugsen fik jeg også tilbudt:
Remoulade - har jeg aldrig købt, heller ikke da det var personligt tilbud for 2 uger siden - Stadig nej tak.
Ikke-økologisk hakket kød - stadig NEJ TAK!
Ikke-økologiske pinjekerner NEJ TAK (Nyhed)
Vand på flaske - Stadig nej tak
Arlas yoghurt - stadig NEJ TAK!
--- Maskinopvask kom faktisk på listen, men jeg gad ikke lave et nyt billede. (Nyhed) ---
Isterningposer - nej tak (nyhed)
Toiletepapir, nej tak, vi køber kun 2-lags (Nyhed)
Ikke-økologisk kød - stadig NEJ TAK!
Discount-pølsebrød - nej tak (Nyhed)

5 nyheder, men kun ÉN, der på nogen måde tager hensyn til mine tidligere indkøb. Der er stadig god plads til forbedring.

 - - - - -

I Irma fik jeg tilbudt disse varer:
Coops isvafler. Nyhed fra uge 17 og genganger fra uge 19 og 21. Jeg har ikke skiftet mening og siger stadig: Jeg går ikke i Irma for at købe Coops skodvarer. Så nej tak.
Irmas müsli - Stadig nej tak!
Italiensk kaffe - Stadig nej tak!
Øl - Stadig nej tak!
Vin - Stadig nej tak!
Thises hvidløgssmør - Nej tak (Nyhed)

Én nyhed, som COOP ikke kunne vide ville ramme ved siden af - bortset fra at det vist er 20 år siden, jeg sidst købte hvidløgssmør. Det er noget det er så let selv at lave, og så får man ikke købt alt for meget.

- - - - -

     Og så til ugens kuriosum. Jeg handler ikke i DagligBrugsen (fordi den ligger virkeligt dumt for mig) eller i 365discount (fordi de varer jeg kom i Fakta efter, ganske langsomt er udgået, og fordi butikken er totalt deprimerende)
     Hvordan ser det så ud med tilbud de to steder?

I DagligBrugsen får jeg som regel generiske COOP varer og en enkelt der kunne være relevant; som regel rengøringsmidler eller lignende. Denne uge er ingen undtagelse. Flydende maskinvask er bare ikke interessant, og især ikke værd at tage på en knap tre timers bustur efter.

Men i 365 er der faktisk 4 varer, der kunne være interessante. Jeg føler lidt, at Coop gerne ville lokke os derover.
1.     Der var åbent i alle 365 begge pinsedagene - som de eneste af COOPs butikker - vi sprang over.
2.     I maj-nummeret af Samvirke får vi en passant at vide, at der er stadig flere, der handler i 365.
3.      Der er faktisk gode personlige tilbud dér.
      Well, jeg er ikke én af dem, og af de ovennævnte grunde (1. manglende varer. Jeg synes faktisk at en indkøbstur, der indbefatter Kvickly, Netto og Rema1000 er lang nok 2. Jeg vil ikke udsætte mig for det deprimerende lys og irriteres over discountvarerne) kommer jeg heller ikke til det.
     Men det virker godt nok som om COOP gerne vil have mig til det. Hver uge er der faktisk flere tilbud, der umiddelbart virker tillokkende. Prøv bare at se:
Heldigvis har Netto Øgo pålæg med samme udvalg (Måske samme fabrik).
Frosne grøntsager - ved nærmere eftersyn nej tak alligevel, det omfatter ikke majs.
Æg - heldigvis lægger vores høns igen.
Agurk - vi må bare betale de par kroner mere i Netto.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar